FELANMÄLAN VIA "MITT HSB"//Med inloggning
Felanmälan gör du i första hand via Mitt HSB (klicka på länken). Logga in med bank-ID. Ditt ärende sparas under "Mina ärenden" och du kan där enkelt följa status på ärendet.
FELANMÄLAN VIA "FORMULÄR"//Utan inloggning
Saknar du bank-ID? Inga problem - felanmäl här via formulär! Fyll i och klicka på "Skicka". HSB återkommer till dig när ärendet är mottaget. Fyll i formulär här>> Felanmälan - formulär
OBS! Glöm inte att du själv bekostar allt i din lägenhet som ligger utanför föreningens underhållsansvar. Läs mer här: Underhåll i bostad (klicka på länken).
FELANMÄLAN AKUT
Används endast vid nödfall - t ex vid vattenläcka, allvarligt stopp i stam/avlopp, en hiss som har fastnat eller akut fara för person eller egendom.
Akut felanmälan: 010-303 20 00
OBS! Felanmälan via telefon - alla tider på dygnet utanför HSB:s ordinarie kontorstider - debiteras automatiskt som "akut". Är ärendet inte av akut karaktär men du ändå vill ringa till HSB, kika in på deras hemsida för att se aktuella kontorstider innan du ringer >> HSB Kontakt
VID BRAND, BEHOV AV POLIS ELLER VID AKUTA OLYCKSFALL
Ring 112
BREDBAND, TELEFON & TV
Telenor
Tel. 020-222 222
Vardagar kl. 08.00 - 21.00
Helger kl. 10.00 - 19.00
Support via hemsida
Om du har avbrott, kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. och se aktuella driftstörningar. Detta underlättar eventuell felsökningen.
INSEKTER/SKADEDJUR
Anticimex
Tel. 0752 - 451 000
Mån - Fre 07.00 - 18.00
Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring.