FELANMÄLAN VIA "MITT HSB"//Med inloggning

Felanmälan gör du i första hand via Mitt HSB (klicka på länken). Logga in med bank-ID. Ditt ärende sparas under "Mina ärenden" och du kan där enkelt följa status på ärendet.

 

FELANMÄLAN VIA "FORMULÄR"//Utan inloggning

Saknar du bank-ID? Inga problem - felanmäl här via formulär! Fyll i och klicka på "Skicka". HSB återkommer till dig när ärendet är mottaget. Fyll i formulär här>> Felanmälan - formulär

OBS! Glöm inte att du själv bekostar allt i din lägenhet som ligger utanför föreningens underhållsansvar. Läs mer här: Underhåll i bostad (klicka på länken).

 

FELANMÄLAN AKUT

Används endast vid nödfall - t ex vid vattenläcka, allvarligt stopp i stam/avlopp, en hiss som har fastnat eller akut fara för person eller egendom.

Akut felanmälan: 010-303 20 00

OBS! Felanmälan via telefon - alla tider på dygnet utanför HSB:s ordinarie kontorstider - debiteras automatiskt som "akut". Är ärendet inte av akut karaktär men du ändå vill ringa till HSB, kika in på deras hemsida för att se aktuella kontorstider innan du ringer >> HSB Kontakt


 

VID BRAND, BEHOV AV POLIS ELLER VID AKUTA OLYCKSFALL

Ring 112 

 

BREDBAND, TELEFON & TV

Telenor
Tel. 020-222 222
Vardagar kl. 08.00 - 21.00
Helger kl. 10.00 - 19.00

Support via hemsida

Om du har avbrott,  kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. och se aktuella driftstörningar. Detta underlättar eventuell felsökningen.

 

INSEKTER/SKADEDJUR

Anticimex
Tel. 0752 - 451 000
Mån - Fre 07.00 - 18.00

Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring.