En folder med tämligen heltäckande information för dig som är nyinflyttad hittar du här - Info för nyinflyttad
Här nedan finns några svar på vanliga frågeställningar som berör nyinflyttade.
- För att byta namn på lägenhetsdörr och postbox gör då en felanmälan till HSB så kommer vår fastighetsskötare och fixar detta.
- Det viktigt att du har bostadsrättstillägg i din hemförsäkring. Föreningen har inte tecknat detta kollektivt utan det är upp till varje bostadsrättshavare att själv teckna sådan försäkring/tillägg. Tillägget är viktigt för att slippa bekosta dyra reparationer vid t.ex. vattenskada.
- Det klokt att tidigt ställa dig i kö för bilplats/garage om du vill ha bilplats/garage. Väntetiden kan vara flera år till vissa garageplatser. Bilplats utomhus är det däremot kortare kötid till. Kontakta vicevärd eller HSB Norr kundservice 010-303 20 00 för att ställa dig i kö.
- Lägenhetsnummer finns i olika format, du hittar dessa lättast genom att titta på utsidan av din lägenhetsdörr (karmen uppe till höger). Brf. Bågen och HSB använder sig av nummer 1-96 medan t.ex. Skatteverket använder sig av nummer 1001-1604.
- På “Mitt HSB” finns det mesta du behöver veta om din bostad samlat på ett ställe. Du loggar in med ditt Användarnamn (personnummer) och Lösenord eller med BankID på www.mitthsb.hsb.se
- Det är viktigt att ni kollar upp vad som gäller för sophantering och återvinning.
- Bredband, Digital-TV, Telenor Stream, IP-telefoni ingår i månadsavgiften. Ta kontakt med Telenor 020-222 222, för att ta del av vad som ingår i föreningens avtal.
- Vid frågor gällande nycklar, taggar och porttelefoni, ta kontakt med HSB Norr kundtjänst på eller på telefon 010 - 303 20 00.